16.2.07

Bijltjespad wins

Dear Netherlands Railways,

Last Friday, the 12 of January, we took the train from Amstedam to Groningen at 6:56 pm. However, because of a delay of more than one hour, we manage to arrive to Amersfoort at 8:45 pm. At the information desk, we were told to write you a letter to get the refund since we didn’t go to Groningen. Therefore we ask 43 euros which is Amersfoort-Groningen with return and reduction.

Best regards,
C.Masini, 20-1-2007


Dear Mr Masini

Thank you for your letter in which you inform us about recent travel experience. We regret to hear that our service fell short of your expectations.please accept our apoligies. In reply to your request for refund we would like to answer as follow. However this is an exception, we can comply with your request. Within four weeks we will transfer the amount of 46.40 to your bank account.
We trust to have been of service to you.

Your sincerely,
Atze Bosma, Manager custom service,

arrivata ieri…
Avrò sbagliato a fare i conti ma mi danno 3 euro in più di quelli richiesti…

Ps: oggi m’illumino di meno

2 comments:

AndreaBergamo said...

se in Italia facciamo così con Trenitalia..i soldi li vediamo salire sul conto di qualche amministratore delegato della compagnia..Amsterdam rules!!!


http://pedrag8.spaces.live.com/

casoleil said...

aaaaah, ecco perché! Dovevo scriverla in inglese la mia lettera ad Artesia che con quasi un'ora di ritardo mi fece perdere l'ultima corrispondenza una sera a Lione che ho anche dovuto pagarmi l'albergo e che ci ho litigato per 3 mesi prima di ricevere un buono di 13 euro (neanche un terzo del Bologna-Montélimar senza parlare del Lione-Montélimar che ho dovuto sborsare il giorno dopo) utilizzabile entro 3 mesi su qualsiasi tragitto Trenitalia. Il buono l'ho metodicamente strappato prima in 2, poi 4, poi 8, poi 16 pezzettini che sono poi finiti nella spazzatura. Cos'altro avrei dovuto fare? Comprarmi una sola andata per Modena??